بیایید گارانتی عینک گوگل را باطل کنیم
 
تکنولوژی جدید

glasshacking07-1368774111

 در کنفرانس Google I/O که برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان از ۱۵ تا ۱۷ May برگزار شد، کارمندان گوگل برنامه‌ی جالبی به نام «بیایید گارانتی‌ها را باطل کنیم» اجرا کردند. آن‌ها در این برنامه با یک عینک گوگل کارهای جالبی انجام دادند و روی آن سیستم‌عامل اوبونتو نصب کردند!
در این تصویر سیستم‌عامل اوبونتو نصب شده بر روی یک لپ‌تاپ را مشاهده می‌کنید که ترمینال (ورودی متنی لینوکس مثل Command Prompt در ویندوز) در بالای صفحه باز شده است. در پایین صفحه هم تصویر خروجی عینک گوگل را مشاهده می‌کنید.

glasshackinglead01
سیستم‌عامل عینک گوگل، آندروید است. تفاوت این سیستم‌عامل با سیستم‌عامل‌های گوشی‌های تلفن همراه این است که کارایی‌های آن با توجه به استفاده‌هایی که از عینک گوگل می‌شود محدود شده است تا ابزارهای بی‌استفاده باعث هدر رفتن توانایی حافظه و پردازنده نشوند.
در این برنامه ابتدا فایل‌های APK (فایل نصب در آندروید) از برنامه‌های لانچر (برنامه‌ای که صفحه‌ی خانه درگوشی‌ها در آن قرار دارد و به وسیله‌ی آن می‌شود برنامه‌های دیگر را فراخوانی کرد)، برنامه‌ی تنظیمات، و یک برنامه‌ی ویرایش متن از طریق adb به وسیله‌ی لپ‌تاپ بر روی عینک گوگل نصب کردند. سپس یک صفحه‌ی کلید و صفحه‌ی لمسی (برای کنترل نشان‌گر موس) از طریق بلوتوث به عینک متصل کردند.
حال امکان بازکردن قفل Bootloader به وسیله‌ی fastboot و فلش کردن دستگاه با یک Image جدید فراهم شده است تا بتوانند دستگاه را روت کنند. با روت کردن یک دستگاه آندروید (موبایل، تبلت و …) عملاً دسترسی به تمام قسمت‌های آن فراهم می‌شود و با دستگاهی که روت شده باشد می‌توان هر کاری انجام داد، از جمله نصب اوبونتو یا هر سیستم‌عامل دیگر بر روی آن.
برای نصب اوبونتو از ابزارهای Android Terminal Emulator و Complete Linux Installer استفاده شد. بعد از نصب اوبونتو می‌توان از طریق SSH یا VNC به وسیله‌ی یک لپ‌تاپ یا موبایل که با عینک گوگل در یک شبکه باشد، کنترل کامل آن را از راه دور در دست گرفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:Google , google glass , google i/o , root , ubuntu , گوگل, :: 15:6
benyamin

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی جدید و آدرس teknologo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 382
بازدید کل : 58504
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1